Wednesday, June 20, 2012

Emosi terganggu..

yah setelah ada anak ke-2 ni...mmg emosi bnyk tganggu..
aku cepat skit naik marah..
hhurmm ni bru anak dua..blum anak ramai lgi...ye ah dlm keadaan yg belum cukup sihat..
aku kena uruskan 2 org anak yg masih bby & yg baru berumur 3 tahun..ini
memandangkan hubby telah pulang ke penang kerana cuti 2 mggu yg di ambil sudah habis..
tapi aku bernasib baik...sebab berpantang di rumah ibu ku..
so ibuku yg bnyk melayan kerenah anak sulung ku...
dari mandi...makan...jaga semua ibuku yg buat....wlpon ibuku sibuk dgn tugasan mengambil upah menjahit,..tp masih lagi dapat meluangkan masa utk menjaga ku & anak ku..
ibuku juga terpaksa menyediakan brfst utk aku...lunch & dinner,,..(makanan org berpantang x sama dgn mknan biasa...) so kena masak asing...sediakan air mandian berempah untuk aku.& evrytg...


wlpon anak sulung aku x bnyk kerenah...& x pernah kaco adik dia...cuna juz nak kiss je dia akan dtg kat adik dia...tp aku sering memarahi dia bila dia buat bising..ye ah nnti adik dia asyik terkejut je x boleh tido..mula lah aku nye VOLUME suara naik smpai 100 kan...smpai jiran sebelah pon boleh dgr kot...bile malam pon..aku bnyk habiskan masa dgnn bby baru...untuk menyusu ...so malam aku tidak seperti sebelum ni...tidorkan farisya...tepuk dia smpai dia lena....dia ada juga suruh aku menepuknya tapi aku x dpt lakukan coz ssh nak wat 2 keje dlm satu masa...kadang2 dia tidor dgn sndirinya...


tp timbul rasa sedih & simpati apabila melihat anak ku farisya tidor dgn air mata masih membasahi matanya kerana aku memarihinya kerna tak mau tidor sendiri...& kadang2 susu pon aku x buat..so dia tidor dlm keadaan sedey.pernah satu hari...lebih kurang pukul 4pg...farisya terjaga & nak susu..ketika itu aku sedang menyusukan bby...mcmane aku nak buat susu...so aku memarahinya & suruh je dia tidor....ble dia nagis nak susu..aku marah lgi..tiba2 dia keluar bilik & mengejut ibuku yg tgh tdor utk buat susu,,,nasib ibuku sorg yg mengsihi..dia bagun & buat susu utk farisya & hantar farisya semula ke bilik ku & tidorkan farisya..aku sedey jugak tgk keadaan farisya...kadang2 dia terpaksa membawa diri sndiri...


aku harap aku dpt mengawal emosi aku..
ya allah jauhi lah aku dari bisikan syaitan yg menyesatkan..
sesungguhnya aku amat menyayangi ke dua2 anak ku..
harap mereka mengerti...

MOMMY LOVE FARISYA NADHIRAH & FAYYADH NAUFAL so muuuccchhhhh..

No comments:

Post a Comment