Wednesday, March 9, 2011

CaKaR AyaM

ape itu cakar ayam???

kalau dari segi bahasa..time sekolah rendah dulu..
cikgu ada ajar simpulan bahasa..

Simpulan bahasa adalah bentuk peribahasa yang paling mudah.
Biasanya simpulan bahasa terdiri daripada dua patah kata yang membawa maksud yang tepat dan padat.

cakar ayam..bermaksud..
cakar ayamtulisan yang buruk

tapi cakar ayam yang aku maksudkan iiiaaaallaahhh.....
makanan ...CAKAR AYAM...

walaupon sebutannya agak tidak enak..
tapi rasanya amat enak..bagiku lah kan,.,,
tapi sekarang rupa cakar ayam tidak lah seperti time aku kecik2 dulu..
klu dolu2..cakar ayam bnyk di jual di kedai2 runcit..
tebal je isinya...
skrg nak klu nak beli kena masuk hypermarket...tp tu pon bkn origanal sebab kilang yang buat...pastu nipisss sesangat :-(
hhuuurrmm nak ckp ayam yg tradisional punyeee...

tapi untuk menghilangkan rasa itu..aku terserempak dgn cakar ayam...heheh..
ada satu gerai kat giant bayan lepas (penang) ada jual...ape lgi dgn sepantas kilat aku membelinyaa...yahh dpt jugak akhirnya....

rupe cakar ayam
yang ini rupa cakar ayam yang beli kat giant..
gelap & hitam & nipis je..tp boleh tahan lah rasanya...
hehehhehe...
google search...


google search...



No comments:

Post a Comment