Monday, February 7, 2011

~~FARISYA setahun setengah @ 18 month~~

yer farisya sudah genap 18 bulan pada tanggal 1 februari 2011..
telatah & gelak tawanye menceriakan kehidupa kami sekeluarga...
hhurrm...seronok ape ada anak ni...penat2 balik keje...dpt tgk lawak free anak kite sendiri..
semua itu berlaku secara spontan...tiada paksaan..tiada tipu di sebalik lawak yang dia buat....

INILAH UNGKAPAN YANG SESUAI UNTUKMU FARISYA...

Kau begitu sempurna
Di mataku kau begitu indah
Kau membuat diriku akan selalu memujamu

Di setiap langkahku ku kan
selalu memikirkan dirimu
Tak bisa ku bayangkan
Hidupku tanpa cintamu

Bridge:
Janganlah kau tinggalkan diriku
tak kan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa

Coda:
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adlah hidup ku lengkapi diriku oh sayang engkau begitu sempurna .. sempurna


Kau genggam tanganku saat diriku lemah dan terjatuhk au bisikkan dan hapus semua sesalku

Bridge:
Janganlah kau tinggalkan diriku
tak kan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa

Reff:
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidup ku lengkapi diriku oh sayang engkau begitu sempurna .. sempurna

Kau genggam tanganku saat diriku lemah dan terjatuhk au bisikkan dan hapus semua sesalku

Bridge:
Janganlah kau tinggalkan diriku
tak kan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa

Coda:
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adlah hidup ku lengkapi diriku oh sayang engkau begitu sempurna .. sempurna

>>>> tapi aku pelik......!!!!!

kenapa masih ada ibu bapa yang mendera anak sampai mati.....
tak pikir ke wahai manusia..siapakah engkau yg menentukan ajal seseorang itu..hanya allah yang berhak menarik & memberi nyawa pada sekalian kehidupan di muka bumi ini......

tidak kah engkau sayang pada anak kecil itu...yang tidak mengerti apa2...
kenapa kau pukul dia...
kenapa kau campak dia..
kenapa kau pijak dia..
kenapa !!!!kenapa!!!!...

setelah aku menjadi ibu ni aku memang pantang dgr benda2 mcmni...aku sendiri mempunyai anak..aku juga tau bagaimana susah payah menjaga anak..
bagi akau semua kanak2 tu sama sahaja....
macam kanak2 yang sebaya farisya..
ape salah dia sampai kau memukul dia......adakah dia malwan kata2 kau....
adakah dia meninggikan suara ketika bercakap dengan kau..
adakah dia tidak menghormati kau....

sesungguhnya budak sekecil farisya tidak tau itu semua....hanya menangis manggantikan percakapannya...
mungkin dia lapar....kita kasi kan susu atau makanan..bukan susah..kenyang je dia diam lah....
mungkin dia sakit...terjatuh ke....terkena gigit semut ke...kite letak ubat sebab tiada kata2 yang dapat dia luahkan pabila sakit....& munggkin dia menangis kerana mengatuk nak tido...

itu saje yang sering dulakukan oleh mereka..janganlah kau menyakiti mereka sebegitu rupa..kasihani lah mereka..sesungguhnya mereka harta engkau di dunia & di akhirat..

Di dunia - dia akan menjaga kau dengan baik..memberi kasih sayang pada engkau...memberi kehidupan & keselesaan....jika engkau menjaganya dgn sempurna semasa kecilnya..begitu juga la yang kau akan perolehi ketika angkau tua kelak...

Di Akhirat - Dia akan sentiasa mendoakan engkau aman di alam lain....dia akan menziarahi engkau & sedekah kan al-fatihah pada engkau..sesungguhnya doa akan yg soleh & solehah akan diberkati oleh ALLAH S.W.T

tidakkah kau merasa rugi kerana mempersiakan harta yang amat bernilai ini..
aku berharap dengan kata2 ku ini adalah perangsang untuk diriku juga..

Kepada hbby ku FAIZAL ASHRAF ...mari lah kita menjaga harta....permata...berlian yang ada di depan kite ini..sesungguhnya tiada harta lain yang kita miliki...mungkin harta kita akan bertambah kelak :-) hehhehee
Insyallah kalau ada rezeki....amin...

No comments:

Post a Comment