Tuesday, August 24, 2010

RAYA 2009 taksempat update so post pda thn 2010

AIDILFITRI PENUH MAKNA.

Adidilfitri 2009 adalah aidilfitri yang mbawa bnyk pengertian dlm kehidupan aku.

Pertama sekali aku meraikan bersama hubby tercinta & yg paling penting kami dpat meraikan bersama puteri sulung kami FARISYA NADHIRAH.

Raya pertama kali ini kami beraya di Melaka kg sebelah ayahku., sebelum raya kami bertolak.

Pagi raya adalah berbeza bagi ku sekarang, sebelum ini aku hanya bersiap menghias diri aku saja tetapi skamg aku kena bersiap akhir lk.org pertma aku kena siapkan hbby coz dia nak g solat raya.den kerna siapkan si kecik nih…wlpon dia masih belum mngetahui erti raya tp dia juga harus berdandan juga…huuhhu Jkemudian brulah turn aku plak bersiap..alah tp siap biasa jer bkn pergi raya pon…

Selapas semua pulang dr solat sunat aidilfitri, aktiviti seterusnya kami semua ahli keluagra berkumpul sambil berzikir tanda kesyukuran.

Kemudian proses bersalamn antara setiap saudara mara dimulakan dgn ketua kga yg paling tua dlm rumah ni, dah tentu atok dan wan (nenek bhsa Melaka).di ikuti oleh anak2 + menantu nya seramai 25 org, diikuti pula oleh cucu seramai lnih kurang 60 org.jenerasi teralhir yg cicit pula.smua ble total adlh lbih kurang dkt 100 org klu semua kga berkumpul.tp x semua nya balik…yg mana anak & cucu yg dah berkeluarga kena gilir blik kg kan.

Yang paling penting sekali aku dpt pertama kali nya dapat bersalam dgn hbby tcinta, nagis jugak ah.,,bnyk salah kot..hehehe..tp yg sedey nya aku x dpt berslam dgn kedua org tuaku kerna dorg masih di kl & akn pulang ke kg pda raya ke-2

Raya ke-2 aku bertolak pula ke rumah kelurga mertuaku di Tanjung Malim, jauh jugak lah perjalanannya, dr selatan msia ke utara msia.nasib sempadan jer…Alhamdulillah perjalan kami berjalan dgn lancar.Mereka tidak sabar berjumpa dgn puteriku memandangkan anakku adalah cucu sulung dlm keluarga hubby ku….untung ah dia…heheheeh

No comments:

Post a Comment